Veelgestelde Vragen

Hieronder de veelgestelde vragen. Mocht je vraag er niet bij staan neem dan contact op met onze klantenservice.

Ja, de politie gaat rijden! Onderdeel van een goedgekeurd systeem is dat men verplicht aangesloten moet zijn op een meldkamer. De meldkamer kan na de diefstalmelding inloggen in het systeem van ScootSecure en zien waar jouw voertuig staat en deze zelfs real-time volgen als dat nodig is. Zij schakelen de politie in en die gaan dan naar de locatie van het gestolen voertuig.

Nee, een voertuig wordt niet altijd teruggevonden en wij kunnen dit dus ook niet garanderen. Wel is het je grootste kans om je scooter of motor weer terug te krijgen. Dit ScootSecure systeem bestaat al sinds 2011 en tot nu toe zijn meer dan 98% van gestolen voertuigen teruggevonden na de diefstal.

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Volgens de eisen die gesteld worden aan het systeem, die ook zorgen dat de politie gaat rijden, moet het systeem ingebouwd worden door een gecertificeerde dealer van ScootSecure. Kijk op onze website voor een overzicht van onze installateurs en vind een dealer bij jou in de buurt.

Er zijn meerdere reden waarom de locatie van uw scooter niet meer zichtbaar kan zijn in de app. Is de scooter een tijd lang niet bereden, volg dan de instructies in de app om de batterij van het systeem op te laden. Als de scooter recentelijk nog gebruikt is neem dan contact met ons op en wij zullen met je meekijken. In de meeste gevallen is het probleem gemakkelijk op afstand op te lossen.

Controleer of de scooter nog staat waar deze zou moeten staan. Mocht dit niet mogelijk zijn neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen met u meekijken of uw scooter nog op het juiste adres aanwezig is.

Staat de scooter er niet meer? Geef uw scooter op als vermist in de app, maak een aangifte aan bij de politie (dit kan in de meeste gevallen online via MijnPolitie) en neem contact op met onze meldkamer (24/7 bereikbaar).

Staat de scooter wel op de juiste plek? Neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen het probleem op afstand voor u oplossen.

Informeer of de nieuwe eigenaar (jo)uw abonnement wilt overnemen. Mocht dit wel het geval zijn stuur dan een mailtje naar info@scootsecure.nl met hun gegevens, zodra zij zich hebben aangemeld wordt het abonnement overgezet en vervalt uw betalingsplicht. Mocht de nieuwe eigenaar niet geïnteresseerd zijn, stuur dan een opzeggingsmail en uw abonnement zal, mits uw jaar contract is afgelopen, beëindigd worden met inachtneming van de maand opzeggingstermijn.

Ja, de installatiekosten zijn altijd inbegrepen. U hoeft de dealer hier niet nog apart voor te betalen.

Op onze pagina installateurs kunt u uw postcode of woonplaats invullen, op ‘zoeken’ klikken en er verschijnt een lijst met de dichtstbijzijnde gecertificeerde dealers waaruit u kunt kiezen. Mocht er voor welke reden dan ook geen wenselijke dealer in de buurt zijn, neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen met u meedenken over een oplossing.